עיצוב והקמת מערכות למידה ופיתוח הדרכה המתאימות
לאתגרי המחר

ל- Kognita פתרונות ייעוץ  ניסיון של למעלה מ – 20 שנים בעיצוב ובהקמת מערכות למידה והדרכה בארגונים גדולים. אנו מתבססים על שימוש בידע בינלאומי עדכני ומתחדש הנוגע ללמידת מבוגרים, לרב-דוריות בשוק התעסוקה, לתהליכי למידה משמעותית, חווייתית ופעילה, לפלטפורמות ומתודולוגיות מתקדמות לפיתוח הדרכה ועל מודלים המשלבים בין למידה בכיתה, למידת עמיתים ולמידה מתמשכת בסביבת העבודה. הסינרגיה בין הידע המעמיק והניסיון הרב מסייע לנו לפתח פתרונות חדשניים המותאמים באופן ספציפי ומדוייק לצרכי הארגון, תוך ליווי קפדני של תהליכי המימוש וההטמעה.

פעילויות עיצוב והקמת מערכות למידה ופיתוח הדרכה של Kognita פתרונות ייעוץ הן:

למידה היא אחת מהיכולות המופלאות שלנו כבני אדם. באמצעותה פרטים וארגונים מתפתחים ומתקדמים. פיתוח תהליכי למידה והדרכה הינו אחד הכלים המרכזיים שיש בידי ארגונים לשמר את הוויטאליות של הארגון, לחדש ולהתחדש, להדביק את רוח השינויים בסביבה ולייצר שינויים וחדשנות.

את כלל ההכשרות אנו מפתחים תוך התמודדות עם סגנונות שונים של למידה, למידת מבוגרים, לאור צרכי הארגון וחזונו ובהתאמה מדוייקת אישית וקפדנית לאוכלוסיית היעד.

הפעילויות המרכזיות

  • אבחון ומיפוי צרכי למידה והדרכה של אוכלוסיית היעד – תהליך האבחון הוא מתודה של איסוף מידע על המתרחש בארגון, סיכומו ומתן פירוש ומשמעות למידע. בתהליך האבחון מתקבל מידע עדכני על נקודות התורפה והעוצמה של אוכלוסיית היעד. בתהליך האבחון מנותחים הסביבה והארגון שיש להם השפעה על תהליך ההדרכה
  • ניתוח תפקיד וניתוח עיסוקים
  • גיבוש מטרות הדרכתיות של התכנית, רציונל התכנית ועקרונות הפתרון
  • פיתוח התכנית ותוצרי ההדרכה – פיתוח יחידות הלימוד וכלל העזרים והאמצעים התומכים: מערכי שיעור, מצגות, מבחנים, תרגילים, אימונים ומשימות, דפי תצפית, לומדות ואמצעים מתוקשבים, תכניות חניכה
  • הכשרת סגל ההדרכה של התכנית
  • פיתוח תפיסת הערכה של התכנית ושל הלומדים
  • ליווי וחניכה במהלך ההכשרה, מתן משוב לסגל

אחת התובנות המשמעותיות בארגונים היא כי בד בבד עם הדינמיות והמורכבות של המציאות היומיומית, ההון האנושי הוא אחד הגורמים המשמעותיים ביותר לתנופת הארגון. לכן Kognita פתרונות ייעוץ מפתחת מסלולי הכשרה המתאימים לשלבים השונים בהתפתחות המקצועית והניהולית של העובד. המסלול מפותח החל מיום קליטת העובד והאוריינטציה שלו לארגון, דרך תהליך ליווי וחניכה, תהליכי רכישת ידע מקצועי, כלים ומיומנויות ובהמשך הכשרות עיתיות לפי מסלול ההתקדמות המקצועי והניהולי.

ברשותנו ניסיון רב בפיתוח מסלולי הכשרה וחניכה בארגונים רבים ולאוכלוסיות יעד מגוונות כגון: עובדי משאבי אנוש, עובדי לוגיסטיקה ותפעול, מדריכים, מנהלי הדרכה בארגונים, אנשי כספים, אנשי מטה, אנשי רכש.

בעולמנו, הטכנולוגיה הולכת וצוברת תאוצה והינה חלק מרכזי מתהליכי העבודה של כל ארגון. אולם, ככל שינוי אחר בארגון גם קליטה של טכנולוגיה חדשה דורשת תהליך היערכות משמעותי.

מטרת התוויית ההדרכה היא לנתח ולאפיין את כלל תשתיות ההדרכה, ההטמעה וההכשרה אשר נדרשים להדרכת ולהסמכת בעלי התפקידים השונים בטכנולוגיה החדשה.

בתהליך Kognita פתרונות ייעוץ מובילה את הארגון דרך שלושה שלבים מרכזיים:

  • התוויית ההדרכה
  • פיתוח ההדרכה
  • הטמעה

פעילויות מרכזיות בשלב התוויית ההדרכה

  • ניתוח משמעויות הדרכתיות וארגוניות של השינוי הארגוני
  • מיפוי וניתוח בעלי התפקידים המושפעים מהשינוי הארגוני
  • בניית תוכנית הטמעה
  • בניית תכנית הדרכה מאקרו לכל בעל תפקיד
  • הגדרת ומיפוי תשתיות הדרכה נדרשות לשלב העברת הקורסים
  • אפיון כ”א נדרש לשלב ההטמעה
  • תכנית הדרכה למדריכים – Train the trainers
  • תכנית להערכת איכות ההטמעה

פעילויות מרכזיות בשלב הפיתוח

  • פיתוח תוצרי ההדרכה – מערכי שיעור, מצגות, מבחנים, תרגילים, אימונים ומשימות, דפי תצפית, לומדות ואמצעים מתוקשבים, תכניות חניכה והכשרת החונכים
  • פיתוח הכשרת הסגל
  • פיתוח/בניית תשתיות ההדרכה התומכות
  • פיתוח כלי הערכה
  • פיתוח כלי עזר לניהול ובקרה על תהליך ההטמעה

הטמעה

  • היערכות להטמעה
  • הכשרת החונכים והמדריכים וביצוע הכשרות סגלים
  • הדרכת בעלי התפקידים, ביצוע פיילוט והפקת לקחים
  • ניהול פעילויות ההדרכה בהטמעה השוטפת
  • הערכת ההטמעה

סימולטורים הינם כלי אימון, המדמים סביבת עבודה מקצועית ומאפשרים למידה ואימון. סביבת הלמידה בסימולטור היא חדשנית, חווייתית ופעילה ובכך מספקת למידה אפקטיבית ומהנה. כלי התיעוד, התחקור והמשוב המובנים בסימולטורים מאפשרים את הגברת הלמידה והפיכתה למשמעותית ומיידית.

על מנת שהסימולטור יתאים לצרכי אוכלוסיית היעד ויוטמע באופן אפקטיבי Kognita פתרונות ייעוץ מבצעת את הפעילויות הבאות:

  • התווית ההדרכה לסימולטור (ראו הרחבה לגבי הפעילויות של Kognita פתרונות ייעוץ בסעיף התוויית הדרכה לטכנולוגיה)
  • אפיון קליטה ארגונית של הסימולטור
  • אפיון תהליך הקליטה ההדרכתית של הסימולטור
  • מיפוי אוכלוסיות היעד הפוטנציאליות
  • פיתוח תפיסת חניכה, הערכה ותיחקור בסימולטור
  • פיתוח הפתרונות ההדרכתיים (תיקי אימון, תיקי תירגול תרחישים הדרכתיים, קריטריונים להערכה)
  • הכשרת סגל הסימולטור
  • הרצת פיילוט והרצה שוטפת

חברת Kognita מתמחה בהבנייה ובביצוע של תהליכי מדידה והערכה ברמות שונות במטרה לשפר את אפקטיביות הלמידה בארגונים ולהביא לקבלת החלטות הדרכתיות הנכונה והמתאימה ביותר.

בהתאם למודלים התיאורטיים המובילים בתחום ולניסיון הרב שברשותנו, הן המחקרי והן הפרקטי, אנו מציעים סל שירותים בתחום המדידה וההערכה של פעילויות למידה והדרכה.

הפעילויות של Kognita :

    • טרום הלמידה/ההכשרה
    • בהלך הלמידה/ההכשרה
    • לאחר הלמידה/ההכשרה

    ארטישוקטרום הלמידה/ההכשרה

    • בנייה של תוכנית הערכת אפקטיביות להכשרה, המגדירה את: מטרות ההערכה, מדדי הצלחה להדרכה, שיטות / כלים לאיסוף מידע, מקורות מידע, עיתוי המדידה ואחראים.
    • בניית כלי הערכה שונים במטרה לבחון את שביעות הרצון של המשתתפים בהכשרה לפרמטרים שונים כגון: תכנית הלימודים, שיטות ההדרכה והלמידה, סגל ההדרכה, תשתיות ההדרכה ואמצעי ההדרכה. כלי ההערכה כגון: שאלוני משוב, פורמט ראיון, קבוצות מיקוד, שיחות חתך, שיחות אמצע/סיכום.

    ארטישוק במהלך הלמידה/ההכשרה

    • בניית כלי הערכה במטרה לבחון את רמת הלמידה של הלומדים: מבחני ידע, מבחנים מעשיים, תרגילים, מטלות ביצוע, תצפיות, הערכת עמיתים, הערכה עצמית
    • יישום כלי ההערכה שנועדו לבחון את שביעות הרצון של המשתתפים בהכשרה.

    ארטישוק לאחר הלמידה/ההכשרה

    • בניית כלי הערכה שנועדו לבחון את היכולת של בוגרי ההכשרה ליישם את מה שלמדו בהכשרה בפועל בתנאי האמת בשטח, קרי, באיזו מידה ההכשרה רלבנטית ואפקטיבית. כלי ההערכה כוללים: סקרים, שאלוני שטח, מבחני כשירות, הערכת ממונים, קבוצת מיקוד, תצפיות בבוגרים בשטח.

    Kognita מחליטה במשותף עם הלקוח מהו כלי ההערכה הנכון ביותר לצורך, מפתחת אותו ועורכת את הערכת האפקטיביות על מנת להעריך את ההתנהגות בסביבת העבודה.

    בכל שלב אנו: מעבדים ומנתחים את המידע שנאסף באמצעות כלי ההערכה השונים, עורכים הפקת הלקחים וכותבים מסמך הערכה, מציגים את המסקנות והתובנות בפני קהל היעד הרלוונטי בארגון.