ייעוץ ופיתוח ארגוני ואסטרטגי

העולם משתנה לנגד עינינו, ישנם תהליכים חדשים שנדמים כסוג של מהפכה טכנולוגית, תעסוקתית , תרבות צריכה חדשה ומקצועות רבים עוברים מהעולם, לכן יש צורך בהתחדשות, חדשנות, תהליכי שינוי והתייעלות. חברת Kognita פתרונות ייעוץ מסייעת לארגונים לזהות ולהמשיג את התהליכים הנדרשים להשתנות, לבצע תהליכי אבחון ארגוני מקיפים ומדוייקים של תמונת המצב הקיימת ושל תמונת העתיד הרצויה, לגבש את האסטרטגיה הארגונית, את החזון, המטרות והיעדים שלאורם ירצה הארגון לצעוד בשנים הבאות. אנו מלווים את תהליכי ההטמעה והשינוי הן בביצוע שינויים מבניים ברמת המאקרו והן בהטמעת השינויים ביחידות הקצה ובצוותים.

הפעילויות של חברת Kognita פתרונות ייעוץ בתחום הייעוץ הארגוני והאסטרטגי:

חלק חשוב בעבודתנו הוא תהליך שיטתי של איסוף מידע, על פי מודל מובנה בכל תחומי העיסוק בארגון שבו אנו:

  • מאתרים את הפערים הקיימים, מקורותיהם והשלכותיהם
  • מגדירים את הצרכים העתידיים
  • מגבשים תמונת מצב מקיפה
  • מציעים דרכי פתרון
  • מגבשים תכנית עבודה להטמעת השינויים הנדרשים
  • מלווים ומסייעים ליישם את התכנית שגובשה

האסטרטגיה הארגונית היא ההתאמה שעושה הארגון בין המשאבים והמיומנויות שיש ברשותו לבין ההזדמנויות והאיומים אשר נוצרים על ידי הסביבה.

הפעילויות של Kognita פתרונות ייעוץ בתהליך גיבוש האסטרטגיה הארגונית:

  • אבחון הארגון פנימה והחוצה:
    ניתוח של החוזקות והחולשות של הארגון, האיומים וההזדמנויות החיצוניים שעומדים בפניו כרגע וניתוח אלה שצפויים לעמוד בעתיד (ניתוח מגמות עתידיות). אבחון זה נעשה הן בראיית הארגון עצמו והן בראיית לקוחות וספקים העובדים עם הארגון. תמונת המצב המשותפת משוקפת לכדי תמונת אבחון ארגונית
  • ניתוח היכן היינו רוצים להיות? – בהתאם לתהליך בניית החזון (להרחבה ראו סדנאות לגיבוש חזון)
  • התווית תכנית פעולה למימוש ויישום האסטרטגיה הארגונית שגובשה

החזון הוא ביטוי ויזואלי של מציאות או התרחשות, אשר מטרתו לספק תמונה עתידית של הארגון (כולו או תת יחידות ארגוניות שלו) במיטבו. החזון הוא הגדרת הכיוון אליו צועד הארגון והעקרונות לאורם פועל. אנו מאמינים כי חשוב להקדיש מחשבה להגדרת חזון ולהטמעתו בקרב העובדים ובכך להתוות את פני הארגון, נגבש ביחד את תמונת האני מאמין של המנהיגים בארגון והחותם האישי שהם מבקשים להטביע, את הערכים המובילים אותם ושמספקים להם משמעות ואת ייעוד הארגון.

KOGNITA פתרונות ייעוץ מנחה את תהליך גיבוש החזון באמצעות סדנאות ממוקדות, ומסייעת לנסח ולמקד את החזון באופן קליט המייצר מחוייבות. כמו כן, אנו מסייעים בגיבוש תכנית פעולה להטמעת הערכים והעקרונות שבבסיס החזון והפיכתו לממשי.