פיתוח מגדרי

חברת Kognita פתרונות ייעוץ חרטה על דגלה ערכים של שוויון בכלל ושוויון מגדרי בפרט מתוך אמונה של שוויון הזדמנויות בעולם התעסוקה ובכלל.

המימד המגדרי הוא חלק אינטגרלי של התהליכים והמבנים בכל ארגון. שוק העבודה והארגונים מהווים תחום ממוגדר, אשר כמעט כל היבט וכל תהליך בו קשורים ומושפעים מן הממד המגדרי, הגם שלעיתים קרובות השפעות אלה סמויות מן העין. לכל ארגון יש תשתית מגדרית ומתקיימים בו תהליכים מסוגים שונים, אשר מייצרים את המגדר, מחדדים, מחזקים ומשעתקים אותו ובכך משפיעים על החוויות וההזדמנויות של הנשים ושל הגברים.

Kognita מתמחה במחקר, בפיתוח ובהעברה של תכניות התערבות ותכניות הכשרה לקידום נשים בעולמות התעסוקה בכלל ובעולם הטכנולוגיה וההייטק בפרט וזאת על בסיס ידע תיאורטי נרחב המושתת על עבודת הדוקטורט של ד”ר אפרת כהן-טואטי ועל Best Practices מכל רחבי העולם.

הפעילויות של Kognita פתרונות ייעוץ בתחום פיתוח וקידום איזון ושיוויון מגדרי:

1. תכניות הפיתוח וההתערבות של Kognita פתרונות ייעוץ לקידום איזון ושוויון מגדרי בארגונים:

התכנית כוללת מספר שלבים על פי מתודולוגיה סדורה:

 בפגישת ייעוץ אנו מבצעים תהליך של פיענוח ומיפוי החסמים המגדריים הקיימים בארגון. החסמים ממופים על פני ארבעה צירים מרכזיים: ציר הפרט והזהות האישית, ציר האינטראקציות החברתיות, ציר התרבות הארגונית, סמלים ודימויים והציר הרביעי- ציר המבנה החברתי וארגון העבודה. תמונת המצב מהווה את המפתח לגיבוש תכנית ההתערבות. בתהליך אנו ממפים את האופנים והפרקטיקות השגורות בארגון, גם כאלה שלפעמים נחשבות מובנות מאליהן ואף שקופות.

ביחד אנו בונים פתרונות ייעוץ מספקת תכנית פרקטית שמייצרת שינוי ארגוני מגדרי, אשר מתייחסת לשינוי הנדרש בכל ציר ובכלל הצירים בראייה אינטגרטיבית והוליסטית. ההבנה היא כי שינוי משמעותי הוא כזה שמטפל ומשלב בין כל הצירים בעת ובעונה אחת. פיתוח תכנית ההתערבות כולל: פיתוח תוצרי הדרכה ולמידה המתאימים לארגון, פיתוח תכנית להערכת השינוי המגדרי הנדרש.

אנו מלוים בפועל את ההנהלה והעובדים בתהליכי הטמעת השינוי באמצעים שונים: העברת סדנאות והרצאות, העברת קבוצות יישום ובניית צוותים, ליווי ייעוצי ופיתוח תהליכים לפי הצורך.

2. פיתוח תכניות הכשרה לקידום השילוב של נשים בטכנולוגיה

למרות העלייה המתמדת במרכזיותם של טכנולוגיות מידע ואבטחת מידע בחיינו, שיעור הנשים העוסקות בתחום זה אינו עולה בהתאמה ובתחומים של אבטחת מידע אף מצטמצם. המגמות העולמיות מראות כי בתחומים של טכנולוגיות מידע וקומוניקציה הנשים נמצאות בייצוג חסר אשר מוסיף לרדת לאורך השנים.

שילובן של נערות ונשים במערך הטכנולוגי והכשרתן בתחום זה הוגדרו על ידי מדינת ישראל כמטרות חשובות, התורמות הן לשילובן השוויוני יותר של נשים בכוח העבודה, והן ליתרונה היחסי של ישראל כמעצמה טכנולוגית אולם למרות התוויית מטרה זו ברמת המדיניות, ייצוגן של נשים במקצועות אלה חסר

אנו ב- Kognita פתרונות ייעוץ מאמינים כי הכשרה והדרכה הם אמצעים משמעותיים באמצעותם ניתן לקרב נשים רבות יותר לתחום ולפיכך, אנו מציעים הנחייה של פיתוח תכניות הכשרה לקידום השילוב של נשים בטכנולוגיה.

התכנית נבנית על פי המודל להכשרת נשים לטכנולוגיה, שפיתחה ד”ר אפרת כהן-טואטי, אשר כולל התייחסות לשישה מימדים:

  • מבנה ההכשרה ותכנית הלימודים
  • תכני הלימוד
  • הרכב החניכים בהכשרה
  • מאפיינים תרבותיים
  • כוח האדם להדרכה
  • הסביבה

3. תכנית Leadareit להכשרת מנהלות

תכנית ייחודית וחדשנית אשר מטרתה לסלול דרך לנשים לבצע קפיצה לתפקיד ניהולי.
התכנית ופותחה על בסיס מחקרים אקדמיים וניסיון רב שנים בפרקטיקות הניהוליות ומותאמת לפיתוח קריירה של נשים. מבוססת על מודל הקליידוסקופ של Leadareit.

התכנית כוללת שישה מפגשים קבוצתיים בני חצי יום ועוד שני מפגשים אישיים לכל משתתפת.

ההכשרה מתקיימת בזירה נשית  כזירה מעצימה, מפרה ומלמדת, כוללת מפגש עם דמויות מעוררות השראה של מנהיגות נשית. בסיום ההכשרה  כל משתתפת מקבלת תעודת סיום מבית Leadareit.

תוכלו לבחור  את התכנית המתאימה ביותר מתוך מספר תכניות:

Leadareit בארגון – תכנית הכשרה עבור קבוצת עובדות שזוהו על ידי הארגון כבעלות פוטנציאל לקפיצה ניהולית בארגון

Blended Leadareit – תכנית הכשרה עבור עובדות שזוהו כבעלות פוטנציאל לקפיצה ניהולית, שמגיעות ממספר ארגונים

Leadareit בקהילה – תכנית הכשרה עבור נשים שמעונינות לבצע קפיצה לתפקיד ניהולי או שנמצאות בתפקיד ניהולי ראשון ומבקשות לרכוש תפיסות, כלים ומיומנויות

האני מאמין שלנו- Dare to lead it

להרחבה – https://leadareit.com

eadare_it_model_new-01